PRASO

Idag har jag varit på Praso,  d.v.s. man får vara en heldag med någon på den skola och linje man är sugen på att gå. Jag tycker att det känns jättebra! :) Tidigare i höstas var jag på besök på skolan två gånger så jag hade sett lokalerna och träffat några av lärarna innan också. 

Första lektionen var franska. Jag har själv tyska, men det var inte så tråkigt som man kan tro! Kan man svenska, engelska och tyska kan man gissa sig till ganska många ord :)

Sedan var det biologi. Där kände jag att jag hängde med bra,  för det handlade om genetik och mutationer,  vilket är precis vad vi nyss jobbade med på NOn. 

Lunchen var lång eftersom de hade hål efter. Det är en friskola så de kan bla äta på universitetet. Mycket godare än den kommunala skolmaten! :D

Sista lektionen hade de genomgång av lite olika politiska idiologier, och jobbade sedan länge med en individuell uppgift. 

Det som jag verkligen gillade var att det var så lugnt på lektionerna. Ingen som skriker,  springer runt eller pratar i mun på läraren. Men man fick inte en utskällning om man öppnade munnen heller. 

Så jag har bara blivit mer säker på mitt val!


Jag hoppas att jag får flera nya riktiga vänner på gymnasiet,  men utan att förlora de jag har idag! 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

teenagehorsegirl.blogg.se

Mitt liv som tonåring och hästtjej!

RSS 2.0